Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op watersport.startpagina.nl

buitenboordmotor

martijn
18 Jun, 2000 21:00

Heeft er iemand misschien links naar meer forums of mailinglists over watersport, of kan me antwoord geven op mijn vraag:

Mijn BB loopt erg slecht. Slaat vaak af, doet het dan wer een tijd, is met heel veel moeite pas weer te starten, doet het weer effe en slaat weer af. Maar gek genoeg loopt ie soms ook gewoon een half uur zonder problemen. - Wat kan het probleem zijn en hoe los ik het eventueel op?

Groeten

Bewerkt 19 Mrt, 2011 09:34
v.j.s.
28 Jun, 2000 15:21

Misschien is het wel een goed id om m even weg te brengen, maar anders zou ik eens kijken naar je sproeier ed. misschien een verstopte benzine leiding of misschien is je motor gewoon versleten.

Willem
01 Aug, 2000 04:28

Nog zo'n klein probleempje dat veel voorkomt. Bij een mooie warme dag valt

de buiten boort motor plots zonder enige reden stil. REDEN: De knijpbal

hangt ondersteboven. Het ventiel moet onderaan zijn, anders werkt het niet.

De benzine leiding aan de motorzijde van de knijpbal moet hoger zijn dan de

benzine leiding van je tank. Ik kan het moeilijk uitleggen maar je weet wat

ik bedoel.

ed
30 Jul, 2001 22:40

martijn,

dit is zelfs simpel voor mensen die er niet veel verstand van hebben(of vraag een kennis of buur).

Ik zou zeggen maak je contactpunten eens goed schoon met heeeeel fijn schuurpapier of met een speciaal fijltje en stel ze wel goed af daarna!!

Omdat sommige motoren bij de oliekeerring wel eens willen zweten worden je punten vies van de olie(heb ik al met 3 motoren gehad!!! en lopen nu weer als een zonnetje)

veel succes

jeroen
13 Jan, 2011 13:45

hallo, altijd beginnen met de simpele dingen die je zelf kunt na kijken die al vaak tot een oplossing leiden.

De bougie vonkt, anders zal die niet aan slaan dus hier ligt het probleem niet.

Cabrateur, haal deze eens er af draa hem uit elkaar maak deze helemaal schoon en juist de sproeier (die wil wel eens verstopt raken)

Ik denk dat je probleem ook daar ligt zo niet spuit wat contact spray in de moter bougie er weer op en aan trekken begint die te lopen en stopt die weer moter weg brengen dan krijgt deze geen tot te weinig benzine.

Loopt die wel even en smoort die krijgt die te veel benzine mvg jeroen